About Me

My photo
Saku, Estonia
Eesti mäesuusataja, juunioride koondises. 2010 aasta sügis olin elu parimas vormis ja tulevik näis paljulubavana, kuid siis tegin ühe vale otsuse, mille tulemusena oli paar õnnestumist, kuid enamjaolt ebaõnnestumised ja allakäik sai pihta. 2012 sügisel olin sunnitud tuurid maha võtma, sest olen ravimatu seljavigastusega kimpus. Iga päevaselt üritan rohkem koolile keskenduda, pead püsti hoida ja jätkata võitlemist. Loodan oma vigadest õppida ja ehk kunagi uuesti sportida. Never say never!

Sunday, June 30, 2013

poliitika: tundmatus kohas pea ees vettehüpe



Juba mitmendat korda tulevad muru niites head mõtted, mille üle mõtiskleda ja nii polnud ka seekord erand. Seekord hakkasin siis mõtlema sellest, kui mul oleks praegu hääleõigus. Isegi kui mul pole jäänud täisealiseks saamiseni rohkem kui 5 kuud, siis ikkagist on poliitika minu jaoks tundmatu pärusmaa. Võibolla on selles süüdi need kaks aastat kui Soomes elasin ja jäin ilma ühiskonna õpetuse tundidest, seega ei saa kõigi minuealiste noorte eest rääkida.

 Oletame, et saakski tõeseks see, et alates 16. eluaastast oleks igal Eesti kodanikul õigus hääletada ja homme peaksin minema hääletama. Mina, kui kohusetundlik eestlane, tunneksin vajadust anda oma panus Eesti riiki, kuid kuidas ma seda peaksin tegema kui poliitika on mulle sama võõras kui elu Siberis. Kas ma peaksin valima erakonna, mis reklaamib ennast kõige säravamate plakatitega või erakonna, kes annab võimalikult palju asju ''tasuta'' inimestele. Veel enam, kuidas ma peaksin otsustama, millist kanditaati valida.

 Olen terve oma elu kuulnud sõprade ja perekonna seas, kuidas Keskerakonda maha laidetakse ja kuidas soosingus on venelased. Ilmselgelt ma ei saa selle erakonna poolt hääletada. Järgmiseks Reformierakond. Hiljutise skandaali põhjal, millese pole täielikult süvenenud, tundub ka oravate poolt hääletamine vale. Üle jäävad Sotsid, Rohelised, Isamaa ja Res Publica liit ja veel mõned vähem tuntumad. Jälle seisan dilemma ees, sest nende erakondade kohta ei tea ma suurt midagi.

 Nagu järeldada võib, ei poolda ma veel nii noortele hääletamis õiguse andmist. Ma ei hakka siin kohal väitma, et kõik noored ei tunne ennast poliitikas kodus ja ei oska iga kell kaasa rääkida. Lisaks tänapäeva noored on väga targad. Kuid siiski, kui mina peaksin selle otsuse tegema, siis alates 16. aastased noored ei peaks veel hääletama. Mina tunnen, et ma pole veel selliste otsuste tegemiseks piisavalt küps.

 Minu jaoks tähendab poliitika kõrgete panustega ja väga raskete reeglitega mängu, kus pinnale jäävad kõige kavalamad ja osavamad. Selle jälgimine ja mõistmine võtab aega!

Ma tõesti loodan, et teistel on olnud ühiskonna õpetusest kasu ja nad ei tunne ennast selles valdkonnas nii võõralt nagu mina.

No comments:

Post a Comment