About Me

My photo
Saku, Estonia
Eesti mäesuusataja, juunioride koondises. 2010 aasta sügis olin elu parimas vormis ja tulevik näis paljulubavana, kuid siis tegin ühe vale otsuse, mille tulemusena oli paar õnnestumist, kuid enamjaolt ebaõnnestumised ja allakäik sai pihta. 2012 sügisel olin sunnitud tuurid maha võtma, sest olen ravimatu seljavigastusega kimpus. Iga päevaselt üritan rohkem koolile keskenduda, pead püsti hoida ja jätkata võitlemist. Loodan oma vigadest õppida ja ehk kunagi uuesti sportida. Never say never!

Thursday, September 26, 2013

selja update: seljaravi

Illustreeriv näide sellest, milline näeb välja normaalne selg ja milline
Scheuermanni tõve patsiendil. (Mul endal pole ülemine
küür nii välja ulatuv.
 Probleemi tekitab liiga suur nõgu alaseljas.)


 Juba pikemat aega on meeles mõlkunud, et peaks ära käima seljaarsti juures. Kuu alguses guugeldasin ja leidsin kolm kohta, kuhu minna võiks. Valituks osutus Selja- ja kaelaravi keskus (www.taastusravi.com).

Eile käisin füsioterapeut Jörgen Puis juures. Ukse peale tuli mulle vastu nägus noormees, kes tundus väga asjalik, ei pidanud pettuma. Rääkisin pikalt ja laialt oma probleemist ning sain mõnevõrra ka uusi teadmisi. Varem ei teadnud nii lihtsat selgitust Scheuermanni tõve kohta nagu tema mulle rääkis. Selgroo lülide selgmised osad (need, mis on väljapoole) kasvavad kiiremini ja seesmised (lülide sisemine pool) kasvavad aeglasemini või üldse mitte. Sellest võib siis aru saada, et midagi on mäda. (vt pilti). Lülide vaheline ala jääb väiksemaks või mõnel juhul kaob täiesti ära. Tulemuseks see, et tekivad valud. Lisaks oli mul ka kõige viimane aeg seljaarsti juurde pöörduda. 14-16a vanuseni luud kasvavad ning selles etapis annab veel tekkinud deformatsiooni korrigeerida. Mul on veel võimalus midagi ära teha, kuid kui ma oleks läinud alles 25a sinna, löönud rusika lauale ja nõudnud, et nad mu selja korda teeks, siis oleks mulle öeldud head aega ja sinuga ei anna enam midagi teha.

 Kui selja ''ajalugu'' sai räägitud, uurisime aasta aega tagasi võetud MRT pilti ning siis juba mu kehahoiakut ja seda kas mul on kõik kehaosad sümmeetrias. Vaatlusest selgus, et vasak rangluu on kõrgemal kui parem, õlgadel kergelt samamoodi ning kõige suurem erinevus oli puusades. Vasak puus on normaalne, kuid parem on kõrgemal ning välja poole suunatud. Kui vaatlus tehtud, kontrollis ta veel liikuvust ning raksutas erinevatel viisidel. Ma alati naudin seda, kui seljast vajutatakse need raksud välja ja kõik pinged kaovad. Kergem olla kohe. Lõpetuseks sain mõned personaalsed ja just minu seljale sobivad harjutused/venitused, mis aitavad lülide vaheliste diskide ainevahetuse tööle panna.

Edasine raviplaan? - Esimeseks nö katseajaks on 6 nädalat. Käin iga nädal korra vastuvõtul, kus ta siis väänab, raksutab ja venitab selga. Eilse korra järgi oli seljal kuidagi kergem, kuid õhtuks valutas hoolega (selline ärritus seljas on igati normaalne nähtus, teine asi on see kas ta ka lõpuks soovitud mõju avaldab). Veel rääkisime sellisest seljatugikorsetist, mis siis ''painutaks'' mu õlgu taha, kuid see selgub järgmiseks korraks, kas mina saan seda kasutada. Ikkagist pole mul ülaseljas küür nii suur. Lisaks veel harjutusi teen kord päevas, mis siis peaks seda ainevahetust soodustama.

 Enam ei tundugi olukord nii lootusetu. Seekord on mul usku sellesse, et äkki toimib ja läheb õnneks, kuid alati on võimalus, et ei toimi nagu eelnevatel kordadel tablettide, süstide ja magnetraviga. Mul on siiralt hea meel, et ma võtsin lõpuks selja dilemma ette ning ei jätnud seda tuleviku peale. Jääme positiivseid uudiseid ootama!



(Kui nüüd keegi asjatundja peaks siia sattuma ja lugema, siis ma loodan, et ma midagi valesti ei kirjutanud ega seletanud. Eksimused on inimlikud ning inimene õpib kogu elu. Puudub ju mul veel meditsiiniline teadmistepagas, aga ehk paari aasta pärast ei ütle enam ''veel'', vaid siis juba ''omandamisel'')

Uuendus: Tegin antud harjutused/venitused läbi, selg raksus ja pärast oli hoopis teine tunne. Väga mõnus. Nüüd veel uuem uuendus: öösel magasin väga kehvasti, sest seljal oli uus olukord ning valu kiirgus seljast põlvedesse.

No comments:

Post a Comment